Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 364 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende
  Afdrukweergave

Wat voor aansteker gebruiken jullie?
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 Okt 2006, 23:33 
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

...eventueel met foto :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2006, 06:02 
Hierbij een plaatje van mijn aanstekers (met op de achtergrond mijn knippers in hun hoesjes (xikar 2 en 3 en een Donatus schaar)

Van links naar rechts de aanstekers:

- Dupont Xtend torch
- Colibri Enterprise triple flame torch
- Colibri venom torch
- Dupont Ligne 2 Opus X limited edition
- Vector Tafel aansteker torch
(de foto is al weer een paar weken oud, dus er is in de humidor weer redelijk wat veranderd, maar het gaat om de aanstekers :) )

Afbeelding

(klik op de foto voor een vergroting)

Ik heb sinds een week of 2 ook een blazer microtorch welke tot nu toe het meest bevalt, zuinig, goede vlam en fijn in het gebruik.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2006, 07:54 
Sigarenplatform.nl Crew
Sigarenplatform.nl Crew
Gebruikers-avatar

Ik gebruik eigenlijk over het algemeen nog gewoon de doorsnee gasaansteker.
Of lucifers.
Maar zo'n torch is toch wel,............. :roll:

Ye can lead a man up to the university, but you can't make him think.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2006, 08:23 
Een torch is even wennen maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het echt perfect, vooral als je ook af en toe buiten rookt (denk aan vissen, wandelen of op het strand)

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2006, 16:42 
Amante del tabacco & comité du cigarre
Gebruikers-avatar

Een sigaar rook ik meestal binnen, en dus gebruik ook ik de gasaansteker maar de 'torch' is wel een sneller apparaat. Als je de sigaar dus naturel wil aansteken i.e. zonder eraan te trekken en het uiteinde dus eerst rondom gloeiend te maken. Wordt door de experts zo wel aanbevolen in de sigarenliteratuur of wat daarvoor moge doorgaan..... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2006, 19:25 
Robusto
Robusto
Gebruikers-avatar

Die Colibri Enterprise is wel een mooi ding. Op die sigareninitiatie van huis Verloo heb ik zo'n dupont xtend mogen gebruiken, ik denk zelfs net dezelfde als die van jou Smokey, zijn wel vrij kostelijke dingen.

Ik ben momenteel even aan het bekijken welke te kopen, maar post het hier zeker nog van zodra ik tot een aankoop ben overgegaan :wink: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007, 08:53 
Churchill
Churchill

Smokey schreef:
Hierbij een plaatje van mijn aanstekers (met op de achtergrond mijn knippers in hun hoesjes (xikar 2 en 3 en een Donatus schaar)

Van links naar rechts de aanstekers:

- Dupont Xtend torch
- Colibri Enterprise triple flame torch
- Colibri venom torch
- Dupont Ligne 2 Opus X limited edition
- Vector Tafel aansteker torch
(de foto is al weer een paar weken oud, dus er is in de humidor weer redelijk wat veranderd, maar het gaat om de aanstekers :) )

Afbeelding

(klik op de foto voor een vergroting)

Ik heb sinds een week of 2 ook een blazer microtorch welke tot nu toe het meest bevalt, zuinig, goede vlam en fijn in het gebruik.

Afbeelding

Ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in zo'n PB-207 Pocket Torch van het merk Blazer. Echter, ik zou niet weten waar je zo'n ding kunt aanschaffen? De Nederlandse website van Blazer geeft aan dat ze alleen maar aan handelaren verkopen en volgens mij kun je in de USA misschien wel bestellen, maar het overvliegen is dan weer niet toegestaan?
Iemand enig idee?

Groeten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007, 10:47 
Professor in de sigarologie
Gebruikers-avatar

Ik hep al 2 jaar een Jetflame en ik moet zeggen werkt geweldig :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007, 11:10 
@ paffer, huis verloo in antwerpen heeft er een paar liggen en hier in Nederland heb ik ze bij hajenius in Amsterdam ook wel eens gezien.

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007, 11:54 
Churchill
Churchill

Dank voor de info!

Groeten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007, 14:01 
Gebruikers-avatar

Smokey waar hep je die humi vandaan
aangezien ik een nieuwe moet hebben :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007, 14:37 
Ik heb hem overgenomen van iemand die moest stoppen met roken. Het is een Aristocrat humidor die op maat en naar wens (materiaal, afwerking etc.) gemaakt wordt. Kijk eens op http://www.aristocrathumidors.com/ voor meer informatie. mijne heeft als optie het set en forget systeem dat de vochtigheid regeld, hij is er zelfs met temperatuurregeling erin. prijs vanaf ongeveer 1000 dollar (lees wel vanaf...)

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007, 15:11 

Gebruik 2 Jetflame's, goedkope wel te verstaan... Bouwkwaliteit is niet zo geweldig en mooi als een Ronson of een colibri. Maar who care's anyway! Hij doet zijn ding goed...

1e een Silver Match dubbel flams, was m'n eerste maar te grof voor de kleinere sigaren. Dus toen maar de tweede aangeschaft een Xikar Executive, dit is een enkelflams. En ken alleen maar positieve geluiden over deze aansteker. Wel vindt ik hem wat licht, en het grootste euvel bij deze jongens is dat ze zo snel leeg zijn. Lees; na 3 of 4 sigaren.

En wat ook altijd werkt is gewoon de oude gasaansteker en of lucifers

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007, 18:33 
Churchill
Churchill

Opdakje schreef:
Gebruik 2 Jetflame's, goedkope wel te verstaan... Bouwkwaliteit is niet zo geweldig en mooi als een Ronson of een colibri. Maar who care's anyway! Hij doet zijn ding goed...

1e een Silver Match dubbel flams, was m'n eerste maar te grof voor de kleinere sigaren. Dus toen maar de tweede aangeschaft een Xikar Executive, dit is een enkelflams. En ken alleen maar positieve geluiden over deze aansteker. Wel vindt ik hem wat licht, en het grootste euvel bij deze jongens is dat ze zo snel leeg zijn. Lees; na 3 of 4 sigaren.

En wat ook altijd werkt is gewoon de oude gasaansteker en of lucifers

Pfff, na 3 of 4 sigaren aansteker leeg is inderdaad wel errug snel.
Een gewone gasaansteker geeft zo'n lullig vlammetje vind ik: temperatuur lijkt niet hoog genoeg om de sigaar uit zichzelf te doen ontbranden en het vlammetje zwiert van links naar rechts: niet echt handig vind ik. Vandaar dat ik een torch flame / jet flame (wat is het verschil???) wilde gaan gebruiken: lijkt me een sterke vlam waardoor je de sigaar netjes overall goed aan kunt steken zonder er meteen aan te hoeven gaan hijsen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 Jul 2007, 18:58 

Klopt is de beste manier, althans dat is mijn mening. En om hem eventueel te corrigeren gebruik ik zo af en toe een gewone gas aansteker.

Jetflame Torch it's all the same

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 364 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn UTC [ Zomertijd ]